Monday, June 20, 2011

Banyak sangat vitamin dipasaran, nak pilih yang mana satu?

Salam ceria buat semua.

Bertemu lagi kita pada kali ini. Semoga semuanya sihat dan ceria dan bagi ibu-ibu dan semua wanita tempuhi hari-hari kita dengan perasaan gembira dan menerima apa saja cabaran dan keadaan dengan sikap yang positif.

Pada kali ini ummi nak kongsi pendapat pada pertanyaan : banyak sangatlah vitamin, macam-macam jenis ada, tak tau nak ambil yang mana satu. Betul! Kalau kita pergi farmasi, penuh kat rak-rak di farmasi tu, kita tertarik dengan iklannya, harga offernya bahkan mungkin juga di promote oleh jurujual di situ.

Ummi pernah tulis kat post sebelum ni, nak pilih vitamin bukan macam kita nak beli TV ke, komputer ke, sebab kalau rosak boleh cari alat ganti atau tukar je yang baru. Makanan tambahan atau vitamin ni memberi kesan yang panjang, mungkin sepuluh atau dua puluh tahun akan datang, waktu tu baru kita rasa kesannya, sama ada kita nampak awet muda atau sebaliknya, lebih sihat atau menghadapi masalah kesihatan.

Kebanyakkan pengeluar vitamin tidak buat kajian kesan vitamin ke atas badan manusia sebab vitamin ini bukan ubat. Itulah yang kita bimbang jika ada yang mempunyai pewarna, sintetik, bahan pengawet atau sebagainya. Oleh itu kita kena ada sedikit pengetahuan tentang berapa kuatiti yang disyorkan oleh USRDA, berapa nisbah antara vitamin-vitamin yang badan perlu supaya berlaku keseimbangan dan penyerapan.

Tapi ummi percaya ramai yang tak ambil tahu sampai tahap tu....untuk itu luangkan sedikit masa anda untuk tahu apa bezanya SHAKLEE dengan lain-lain vitamin. KLIK SINI.


Salam sayang,
Ummihannah

No comments:

Post a Comment