Thursday, November 29, 2012

Khasiat ALFALFA

Assalamualaikum...

Kali ni ummi nak bercerita sikit tentang alfalfa pula...

ALFALFA dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

Diperbuat daripada tanaman alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja bebas kimia.Daun alfalfa kaya dgn klorofil. Daun2 ini dikeringkn secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi di dalamnya.Proses yang dilakukn oleh Shaklee sangat ketat bagi memastikan setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.

Manfaat Utama:

Digunakan oleh manusia lebih dari 2500 tahun dahulu dan telah dikenalpasti sebagai makanan yg kaya dgn pelbagai nutrisi dan zat galian yg kebanyakkannya tidak terdpt dlm buah2an dan sayur2an. Ia kaya dgn protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyamai nutrisi dalam segelas susu.

Ummi telah amalkan alfalfa sejak lama dulu..masa anak ummi nombor 2 umur 2 bulan..sekarang dia dah 12 tahun. Memang banyak kebaikannya..masa dalam pantang rahim cepat kecut, air susu banyak, buang air lawas, perut ummi sendiri dan anak tak kembong...kakak ummi yang ada darah tinggi dah tak makan ubat darah tinggi lagi..bila dia amalkan alfalfa. Alhamdulillah. Ada byk lagi testimoni yg dah amalkn alfalfa. Antara yg lain, jeragat berkurang, berat badan berkurang, cist/ketumbuhan dlm rahim mengecut..dll..buang air besar lawas dan setiap hari.

Ummi ada satu buku bertajuk "A to Z Guide To Supplements" mengenai Afalfa. Ummi petik dr. buku tu... If you need a mineral supplement, Alfalfa is a good choice. It contains calcium, magnesium, phosphorus, pottasium, plus all known vitamins. The minerals are in a balanced form, which promotes absorption. These minerals are alkaline, but have a neutralizing effect on the intestinal tract.

Sahabat semua, badan kita ni berasid, jadi untuk seimbangkan keasidan itu makanlah alfalfa, sebab alfalfa adalah alkali..sebab tu minum air zam-zam tu sgt baik sebab ia adalah alkali, boleh menyeimbangkan asid dalam badan. Bila asid banyak dalam badan, tu yang boleh banyak mendatangkan penyakit..

Boleh dapatkan Alfalfa dari Ummi segera. 

Ada dua saiz. Besar 700 biji, harga RM97.50. Kecil 330 biji, harga RM53.75.

Call Ummi  013-207 2939 atau SMS atau email ummihannah71@gmail.com

Ummi beri HARGA SPECIAL untuk sahabat2 ummi semua.

Salam kasih,

No comments:

Post a Comment