Sunday, November 18, 2012

Cara Mengambil Protein dari Kacang Soya

Bertemu kembali di pagi isnin ni, 5 Muharam 1434 Hijriah.

Hari ni tentu ada ibu-ibu yang pergi mengambil keputusan UPSR anak masing2..biar apapun keputusannya, itu bukanlah titik akhir kejayaan atau kegagalan mereka..perjalanan masih panjang buat anak2 kita in. Yang penting dorongan, motivasi dan doa dari ibu-ibu semua mengiringi perjalanan hidup mereka seterusnya.

Baiklah, buat ibu-ibu dan wanita yang dikasihi semua...

Untuk memastikan kita mendapat faedah kesan awet muda kacang soya, pastikan kita mendapat protein yang terkandung di dalamnya. Ingat sos atau kicap serta minyak yang diperbuat daripada kacang soya mempunyai kuantiti protein yang sedikit. Berikutan itu bahan makanan ini tidak dapat memberi kesan awet muda.

Mengikut Dr Mark Messina menerusi bukunya The Simple Soyabean and You Health (Avery, 1994), beberapa sumber yang kaya protein kacang soya boleh diperolehi daripada :
  • Tepung kacang soya - 1/2 cawan (50 mg)....sudah tentunya ESP dari Shaklee! Cepat dan Mudah.
  • Susu kacang soya - 1 cawan (40 mg)
  • Kacang soya - 1 oz (40 mg)
  • Tempe - 1/2 cawan (40 mg)
  • Miso - 1/2 cawan (40 mg)
 Dr Messina mengesyorkan pengambilan secawan susu kacang soya sehari dan 3 atau 4 kali taufu fah sehari mencukupi untuk menyamai kuantiti yang dimakan orang Jepun setiap hari iaitu antara 50 hingga 75 mg protein. Pastikan kita mengambil makanan ini setiap hari kerana kajian menunjukkan bahan aktif genistein kacang soya bertahan dalam badan kita selama 24 hingga 36 jam.

Ummi mengesyorkan anda mengambil 2 sudu besar protein 3 ke 4 kali sehari. Protein (ESP) Shaklee boleh dibancum bersama milo, horlicks atau jus buah-buahan. PM ummi segera kerana stok ESP baru sampai di Shaklee.

Sila perhatikan perbandingan tenaga yang dikeluarkan, menunjukkan ESP Shaklee 'maintain'....


Jika anda pesan sekarang...ummi akan beri percuma 30 biji alfalfa untuk anda rasa buat permulaan.

Salam kasih,

013 - 207 2939 / ummihannah71@gmail.com

No comments:

Post a Comment